1Tel: 0 (232) 375 44 42 - 0 (506) 027 89 50 

Bize "Erzene Mahallesi 114 Sokak 6/A Bornova - İzmir" adresinden ulaşarak misafirimiz olabilirsiniz.

ÇALIŞMA SAATLERİMİZ

Ptesi - Ctesi : 10:00 - 20:00
Pazar: 10.00 - 19.00
Ücretsiz sanat danışmanlığı hizmetimiz için lütfen randevu alınız.

PAROLANIZI MI UNUTTUNUZ?

*

Kimler Bateri Dersi Alabilir?

Günümüz pedagoglarının çoğu, kişilerin sahip oldukları farklı genetik özelliklerin kendilerine müzik yapma konusunda bazı ayrıcalıklar sağladığı görüşünü kabul etmekle birlikte, yeteneğin doğuştan geldiğine ve müzik eğitimi için olmazsa olmaz bir koşul olduğuna inanmamaktadırlar. Her çocuğun, doğru yaşta, doğru yöntemlerle müzik eğitimi alabileceğine (ve alması gerektiğine) inanan eğitim anlayışlarından birisi olan Japon Şiniçi Suzuki’nin yaygın “Suzuki Metodu”nda, örneğin, çok dikkate değer bir “Yetenek Yasası”na yer verilmektedir. Bu yasaya göre, doğru ve erken yaşta, doğru çevresel ortamla ve doğru müzikal yöntemlerle her çocuk müzikle eğitilebilir. Aile ve toplum, bu gelişmenin şartlarını hazırlarsa, her çocuk, anadilini öğrendiği gibi, müziği de öğrenebilir. Buradaki dayanak, dil eğitimi ile müzik eğitimi arasındaki benzerliklerdir ve her ikisini de almaya açık genç beyin, benzer bir öğrenme sürecinin ardından ikisinde de başarılı olabilir. (Burada, müzik eğitimi alan her çocuğun, profesyonel bir müzisyen olabileceğini iddia etmiyoruz. Bir konser piyanisti olmak, her yönde çok farklı özellikler ve yıllar süren çok ağır ve özverili bir eğitim gerektirmektedir ki bunu çok az kişinin başarabileceği ortadadır. Söz konusu olan, her çocuğun, kendi kapasitesi dahilinde müzikle iç içe olabilmesidir). Suzuki, zihinsel olarak geri kalmış çocukların bile, kendi anadillerini oldukça yetkin biçimde kullanabildiğini örnek olarak vermektedir. Yukarıda değindiğimiz ve Macaristan’da yaratılan müzik mucizesinin mimarı olan Zoltan Kodaly’ın da benzer görüşleri vardır. Örneğin:

 “Müziksiz tam kişi yoktur. Bir kişi, on beş yaşına kadar konu hakkında düşünmezse bile, iyi bir mühendis, kimyacı vb. olabilir. Ama, eğer, kulağı altı yaşından (hatta daha önceden) düzenli olarak eğitilmezse, müzik anlayışına sahip olamaz. İlkokullardaki müzik öğretimi konusu, müziğin kendisinden çok daha fazla şeyle ilintilidir. Müzik dinleyicisi yetiştirmek, bir toplum yetiştirmektir.”

 Müzikle erken yaşta, doğru yöntemlerle başlamanın önemini kavradıktan sonra, “kimler bateri dersi alabilir?” sorusunun yanıtına odaklanalım:

 1.Bateri çalmanın doğru olarak belirlenmiş kesin bir yaşı yoktur. Bateri çalmak için her enstrüman gibi belirli zihinsel yeterliliğe (konuşma , düşünme azlık yada çokluk muhakemesi vb.) ihtiyaç duyulsa da aynı zamanda diğer enstrümanlara nazaran daha fazla kas gücü gerektirdiği için bu konudaki en doğru kararı eğitmen vermelidir. Aksi taktirde yeteneği olan hatta çok ileri bir müzik zekasına sahip bir çocuk bile henüz yeterli fiziksel donanıma ve kas gücüne sahip olmadığı için kendini yetersiz görüp bateriden yada en kötüsü müzikten soğuyabilir. Çocuklarda bu gelişim yaş açısından çok çeşitlilik gösterdiğinden ve çok değişken olduğundan derslere başlamadan önce mutlaka eğitmen ile görüşülmelidir.

 2.Bu çalgıyı çalmanın her hangi bir üst yaş sınırı yoktur. Tabiî ki her yaş grubundan farklı performanslar beklenmesi gerekir. Ancak gerekli şartları bünyesinde bulunduran her birey bateriyi ‘en azından’ keyif alabileceği bir düzeye kadar öğrenebilir.

Yorum yapın

Misafir olarak yorum yapın

0
Yorumlarınız yönetici tarafından değerlendirilecek.
hizmet koşulları.
  • Henüz hiç yorum yok
ÜST