Early learning Music Sistemi’nde, 3-6 yaş aralığındaki çocukların müzikal becerileri uluslararası standartlar dahilinde değerlendirilip belgelendirilir. Değerlendirmeler, tamamen çocuğun eğlenebileceği rahat bir ortamda yapılır. Öncelikli amaç çocuğun müziği severek ve eğlenerek yapmasıdır.
Değerlendirme sonuçları gradeler ile aynıdır. Öğrenci bir transkript ve başarı belgesi alır. Sistem 3 ayrı seviyeden oluşur. Her bir seviye bir öncekine yakındır ancak bir öncekinden daha gelişmiştir. Öğrenci için bu kademelerden biri seçilir. Buna göre :
Seviye 1
- Kendini Tanıtma: Çocuk burada ad- soyad ve yaş bilgilerini söyledikten sonra kısaca kendinden bahseder. Gittiği okul, sevdiği şeyler vb. ( İngilizce ya da Türkçe olabilir)
- İlk Performans: Bir şarkıyı eşlikli olarak ezberden söyler. (eşlik kısmı canlı ya da kayıt olabilir.) Söyediği şarkının sözlerine bir takım şarkıyı anlatan ve şarkının ritmine uygun olacak hareketlerle eşlik eder.
- İkinci Performans: Öğrenci burada herhangi bir enstrümanla küçük bir parça çalar. Çalarken notalarını da söylemesi güzel olur.
Seviye 2
- Kendini Tanıtma: Çocuk burada ad- soyad ve yaş bilgilerini söyledikten sonra kısaca kendinden bahseder. Gittiği okul, sevdiği şeyler vb. ( İngilizce ya da Türkçe olabilir)
- İlk Performans: Bir şarkıyı eşlikli olarak ezberden söyler. (eşlik kısmı canlı ya da kayıt olabilir.) Söyediği şarkının sözlerine bir takım şarkıyı anlatan ve şarkının ritmine uygun olacak hareketlerle eşlik eder. Ya da bir şiir okur
- İkinci Performans: Öğrenci burada herhangi bir enstrümanla küçük bir parça çalar. Çalarken notalarını da söylemesi güzel olur. Ya da küçük bir pandomim yapar.
Seviye 3
- Kendini Tanıtma: Çocuk burada ad- soyad ve yaş bilgilerini söyledikten sonra kısaca kendinden ve aile üyelerinden, gittiği okul, sevdiği şeyler vb. ( İngilizce ya da Türkçe olabilir) den bahseder.
- İlk Performans: Bir şarkıyı eşlikli olarak ezberden söyler. (eşlik kısmı canlı ya da kayıt olabilir.) Söyediği şarkının sözlerine bir takım şarkıyı anlatan ve şarkının ritmine uygun olacak hareketlerle eşlik eder. Ya da bir şiir okur
- İkinci Performans: Öğrenci burada herhangi bir enstrümanla küçük bir parça çalar. Çalarken notalarını da söylemesi güzel olur. Ya da küçük bir pandomim yapar.
* Bakıldığında birbirine çok yakın olan bu aşamalarda amaç her seviyede çocuğun gelişimsel sürecini takip edebilmektir. Seviyeler öğrencinin yaşı baz alınarak da belirlenebilir.